Microbiology Laboratory Turkey

Mikrobiyoloji Ile Ilgili Tüm Konuların Kısa ve Öz Anlatımları. Microbiology Lab Information.

Bu Blogda Ara(SEARCH)

MicroLab

9 Ekim 2018 Salı

Mikrobiyoloji Hikayem ( Neden Mikrobiyoloji)

NEDEN MÄ°KROBÄ°YOLOJÄ°?

Merhaba Sevgili Mikropçular :)

Uzun zamandır takipçilerimden hep bu soruyu alıyorum 'Hocam neden Mikrobiyoloji?'.
Bu sorunun cevabını bu blogta vereceğim. :)
Benim Fen Bilgisine ilgim ortaokul zamanında baÅŸlamıştı. Fen derslerinde o kadar mutlu oluyordum ki özellikle biyoloji ve kimya kısımlarında. Öyle böyle derken benim biyolojiye olan sevgim ortaokul sonuncu sınıfta iyice oturmuÅŸtu. Sonra liseye baÅŸladım. Lise de birinci sınıfta biyoloji, kimya ve fizik derslerini almıştım. Ve kimyayla ilgili bir anım var onu da anlatmak isterim. 
Dönemin ilk kimya sınavı yapılmıştı. Güzelde bir not almıştım. Kimya hocamız bu sınavda yüksek alanı tebrik edip tüm sınıf onu tebrik edip alkışlayacak demişti. Bunu sınavları okurken demişti. Sonra sınıftan biri iyi bir not alarak o sınavda sınıfta birinci oldu. Yanlış anlamayın kıskanmadım elbet :D ben de dedim kendi kendime ikinci sınavda birinci ben olacağım diye. Evet şimdi merak ediyorsunuz yüksek alıp birinci oldum mu diye. Evet yüksek bir not alarak ikinci sınavda birinci ben oldum. :))

O sınava çok iyi hazırlandım. Okuldan eve gelince hemen sınava çalışmaya baÅŸladım ve hedefime ulaÅŸtım. Åžimdi diyeceksiniz ki mikrobiyolojiyle ne ilgisi var. Öyle demeyin mikrobiyoloji de besiyeri hazırlarken kimyayı kullanıyoruz :). Tabi ki favori dersim yine biyolojiydi lisede de.
Lisede biyolojinin bir konusunda bakterileri falan gördük dedim siz ne kadar güzelsiniz. Bir de biyoloji de tıpla ilgili bölümler konularda vardı onları da çok seviyordum. Lise hayatımda da ikinci sınıfa geçerken fen (sayısal) bölümünü seçtim,okudum lise hayatımda böyle geçti.

Gelelim mikrobiyolojiye. Mikrobiyolojiyle de üniversitede tanıştım. Dedim Allahı'ım ne kadar güzel bir bilim dalı. Evet okulda arkadaşlarım zorlanırken ben takır takır mikrobiyoloji yapıyordum ve sınav zamanlarında onlara ders anlatıyordum. Hocalarım çok severdi beni. Staj yaptığım hastanede de enfeksiyon hastalıkları uzmanı doktoru hocamdan da çok şey öğrendim ve bana öğretirken onda ki mutluluğu da görüyordum. Mikrobiyoloji ile ilgili çok hikayem var hepsini anlatacağım. :)) Ayrıca mikrobiyoloji de bakteriyolojiyi çok seviyorum. Klinik/Medikal Mikrobiyoloji ile ilgiliyim. :))
En sevdiğim bakteri de E.coli'dir sorulan sorulardan birinin cevabı da bu. :)
Size mikrobiyoloji özlü sözlerimden birini söyleyip bu hikayeyi burda bitireceğim.
''Ä°NSANLAR MÄ°KROPLARDAN DAHA ZARARLIDIR''. :))


INSTAGRAM

FACEBOOK 

TWITTER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder